Un pas fatidic d„In Eden” spre „Lîngă Eden”

Istoria umană e ciclică. Iată o banalitate ce-ar putea regurgita din noi, cei suficienți.

Cu toate acestea Daniel ne  reamintește într-o formă lirică, prin „NOSTALGII” (ca debut al noului cilcu „LÎNGĂ EDEN” din „POEMELE EDENULUI”), angoasa urmată curiozității demonice și neascultării luciferice, întruchipate în cuplul edenic.

De la taifas și rîvnire ilegitimă, la neascultare, plîns și (po)căință tardivă, iată parcursul de-o clipă și fatidic al rasei umane, reprezentativ ilustrat de Adam și Eva.

Aplecarea înspre „josnica jivină” în sensul ei plenar prin obediență, explică nu doar mobilul entropiei antropice ci și al celei cosmice.

De ascuns ne-am ascunde, dacă am putea. Dar undei- noima?!?

De plîns, da, dar în ultimă instanță cel mai adesea…

De (pro)căit, doar dacă vrem… Niciodată nu-i de prisos!

E pasul retur de la „LÎNGĂ” spre „ÎN EDEN”…

 

NOSTALGII

 De când am stat de vorbă în grădină

sub pomul cel atâta de râvnit

Şi-am ascultat de josnica jivină

M-am tot ascuns

Şi-am plâns

Şi m-am căit

 

 

Lasă un răspuns

