„REVALUARE”

Ce-i mai natural decît ca REEVALUAREA să-i urmeze REMUȘCĂRII?!?

De la infantilismul adamic exprimat de și prin motto, unul manifest prin plasarea unei îndoite responsabilități (prima pe umerii lui Dumnezeu, secunda pe cei ai Evei), Daniel ne transpune cu prima strofă într-un complex contradictoriu, paradoxal de trăiri. Tulburarea, tînjetul după, cearta cu, respectiv ipoteticul regret dat de lipsa iubitei, sunt cîteva din simțămintele care se întrepătrund întruna și aceeași persoană. Cea a poetului.

Adam, prin graiul versificatorului, reevaluează apoi „Iubirea ce-mi fu dată”. O iubire divină, copleșitoare prin extensie și profunzime, una de „dor învăpăiat” sub „nopți cu lună albă dantelată”.

Cu ultimele versuri, observăm o schimbare de paradigmă. De la disculparea dintru început, se trece la realism, la responsabilă solidaritate. „Alături” e în toate. Începînd de la MUȘCARE, continuînd cu demolarea de „zăvoare de mister” îmbibată din plin „Cu plîns,cu temeri, bucurii” și terminînd cu „Si-alături am crescut spre cer”.

Dezirabilă solidaritate!

Asta da REEVALUARE! 🙂

REEVALUARE

Omul a răspuns: „Femeia pe care mi-ai dat-o

ca să fie lângă mine, ea mi-a dat din pom

şi am mâncat.” Geneza 3:12

 

Că te-am avut alături

M-am tulburat destul

De când te-am vrut

M-am tot certat într-una

Azi mă gândesc ce mult aş suferi

De nu te-aş fi avut nicicând

Pe tine una

 

Că n-am ştiut s-apreciez

Iubirea ce-mi fu dată

În zori cu soare-aprins şi dor învăpăiat

În seri cu jale multă, dar şi crez

În nopţi cu lună albă dantelată

 

Alături am muşcat din fruct

Şi am uitat că suntem morţi

Alături am bătut la porţi

Zăvoare de mister le-am rupt

Cu plâns, cu temeri, bucurii

Ce ni le-aduse-o clipă vinul…

Ne-am amintit că suntem vii

Când am ştiut că toate pier

În două-am împărţit pelinul

Şi-alături am crescut spre cer

 

 

Lasă un răspuns

