Reacții la „TĂCEREA LUI”

„TĂCEREA LUI”: evaluarea ei și revolta noastră.

„TĂCEREA LUI”: îndoielile și necredința noastră.

„TĂCEREA LUI”: crucea fărădelegilor și îndreptățirea noastră.

„TĂCEREA LUI”: binecuvîntarea noastră.

Iată cum „TĂCEREA LUI” ne transpune pe itinerarul (celor patru strofe)  de la revoltă la binecuvîntare!

 

                   TĂCEREA  LUI

 Nu-mi spui nimic, oh, Doamne?

De-atâta vreme tot aştept

Să îmi răspunzi…

Îmi pari nedrept

Din cupa ce mi-o dai

Beau vin amestecat cu fiere

În loc să mi Te-arăţi – Te-ascunzi

În loc să îmi vorbeşti – tăcere

 

Dar astea cine le mai poate duce?

Nu pot să-mi număr rănile din piept

Nu pot să cred

Că ce se-ntâmplă e real

Şi drept…

Mi-ai dat o cruce

Ce nu o pot urca pe deal

Mai vrei să fiu şi fericit

Să cânt

Să-mi iau tristeţile

Şi să le mustru rând pe rând

Iar îndoielile să le fac mute

Să nu le dau dreptate

Să scutur toată necredinţa de pe spate

 

Dar ce vorbesc?

La urma urmei care mi-e povara?

E crucea

Sau necredinţa ce îşi prezintă scara

De note lungi şi monotone

Făr’ de sfârşit ca spiţele în roate?

Fărădelegile…

De-aş sta să le privesc pe toate

Şi să le scriu mi-ar fi ruşine

Aş face liste mari de vine

Mi-aş număra păcatele

Ce le sorbesc ca apa şi bucatele

Şi încălcările de lege nu mi-ar fi puţine

Le văd…

Deasupra mea ca norul se ridică

Ştiu că Tu nu le poţi răbda

Să stau acum ‘nainte-Ţi mi-ar fi frică

Oh, cât de urgisit aş fi

De mi-ai vorbi!

 

Aş merita să îmi vorbeşti

Să mă descoperi

Să mă arăţi ce sunt

Să mă loveşti…

 

Tăcerea Ta e binecuvântare

Lipsa pedepsei şi-a mustrării

Ce mă-nsoţeşte-n primăveri şi toamne

Îmi e iertare

Păcatele le-ai şters pe toate, ştiu

Dar nu îmi spui nimic, oh, Doamne?

                                                       – de Daniel Chiu-

 

 

Lasă un răspuns

