„DIN NOU ÎN GRĂDINĂ”, „Cu patimă crescută…”

Patima, sub forma ei extremă „nebun pentru…”, poate avea și conotatii constructive. Mai ales cînd e ascendentă și poetică. Un astfel de simptom pare să prezinte poetul prin „DIN NOU ÎN GRĂDINĂ”.

Ce nu-l îndeamnă pe poet să-și aștearnă gîndul în vers?

Aproape absolut totul. Sub îndemnul irezistibil al unui sînge clocotitor, al unui „amurg portocaliu”, al unei patimi crescute în timp, una tangetă cu suferința, al Pîinii și Vinului mîntuitor, al unui cer pustiu metamorfozat din incognoscibil în revelat, Daniel are o vrere. Pare una oțeloasă.Acel „vreau, vreau…” aduce ceva din sublinierea clasicului „adevărat,adevărat…”.  Aproape totul pare să-i dea ghes poetului să-și transcrie stările interioare. Și cum ar putea fi altfel cînd ești „DIN NOU ÎN GRĂDINĂ”?!?

Parcă am mai întîlnit la cineva un astfel de neastîmpăr divin.

Oh da! La un poet a cărui cîntare e nemuritoare…

 

                             DIN  NOU  ÎN  GRĂDINĂ

Mă-ndeamnă sângele să scriu poeme

În faţă cu-n amurg portocaliu

Cu patimă crescută peste vreme

De dorul tău, Stăpâne, vreau vreau să scriu

 

Îmi amintesc de ora de răstrişte

De cerul dur, deşert şi depărtat

De stele, constelaţii fataliste

Prin care drumul vieţii l-am căutat

 

Când gândul refuza să mai trăiască

Tu mi-ai ieşit nainte pe cărări

Mi-ai pus pe cap cunună-mpărătească

Şi-n gură imnuri sfinte şi cântări

 

De-acum Te am pe Tine, Calea, Viaţa

Şi Adevărul. Toate s-au schimbat

Privesc cu bucurie dimineaţa

Coliba-i transformată în palat

 

Mă-ndeamnă la cântare pâinea, cupa

Cu vinul nou şi sfânt, trandafiriu

Mă-ndeamnă cerul despicat deasupra

Pe care nu-l mai ştiu de-acum pustiu

 

Mă-ncântă totul, calea şerpuită

Printre zăvoaie, apa de izvor

Şi nu mă pot opri nici o clipită

Să nu Te cânt, al meu Mântuitor

 

Sunt înapoi, grădina-i refăcută

Cu râuri – patru braţe, flori de foc

Dreptatea şi iubirea se sărută

În pomul vieţii rodnic la mijloc

                                      – de Daniel Chiu-

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

