Alambicări periculoase a la „Drezină” (6) – Unde tragem linia totuși?

Din grupajul precedent încadrat sub un titlu al nedumeririi „Unde mai e păcatul?” (ca și cum el ar fi dispărut), iată că Stanciu  se dovedește consecvent în spiritul alambicării întrebînd (retoric?) „Unde tragem linia totuși?”

„ Nu putem impune morala noastră altora. Nici măcar în biserică nu se poate impune morala strictă a unuia la toată comunitatea. Cu atât mai puțin în societate. Indiferent de repulsia unora sau părerea altora despre homosexuali, ei trebuie respectați ca oameni ce au dreptul să fie așa cum sunt.” Categoric că nu putem impune morala noastră altora din afară. Cu atît mai puțin homosexualilor. Despre absurditatea superfluuă  de-a impune morala unui individ asupra mulțimii, ne facem că nu există. Ce ne miră  extrem e atitudinea conciliantă  față de sodomiți. Ce respect merită niște indivizi care dictează cu o ostentație rar întîlnită conduita și morala unei întregi societăți? Stimate Teofil: ei ne respectă pe noi creștinii evanghelici atunci cînd ne tîrăsc în tribunale pentru că nu le facem tortul de nuntă?- aluzie la cazul din Portland, Oregon. Si că cer despăgubiri morale pentru astfel de refuz de sute de mii de dolari? Cum se împacă atitudinea dvs mai mult decît împăciuitoare cu cea a îngerilor care au venit la Lot, un Lot la fel de conciliant ca dvs? Oh, s-ar putea să invocați eroarea că am recurs la o forțare a comparației. Ok! Dar ce părere aveți de Iuda? Dar de Petru ce ziceți? La fel ca dvs au pus și ei problema?

„Când însă vin să ceară binecuvântarea bisericii, e destul de limpede că nu pot fi căsătoriți religios, nici nu pot fi absolviți de păcat în virtutatea iubirii sau a predispoziției.” De acord cu dvs!

„Să fim însă realiști. Ei pot foarte probabil să găsească biserici mai binevoitoare la acest capitol, care vor fi dispuse să le oficializeze și religios relația. Deși nu pot să fiu de acord cu așa ceva, trebuie făcute măcar două observații aici.

Întâi, cununia religioasă și cea civilă de la noi sunt, îndeobște, contopite într-o singură ceremonie oficială în America. De aici și izvorăște problema „căsătoriei” în biserici. Dațcă aceste două oficii ar fi independente, ar fi mai clar cine vrea doar un document sau vrea și binecuvântare.

Pe urmă, această bunăvoință nelimitată încearcă să rezolve problema excluderii și a repulsiei manifestate public de către mulți creștini conservatori. Aici e o hibă care trebuie îndreptată. Chiar dacă la nivel… estetic e mai dificil de suportat un păcat ca homosexualitatea, nu e cazul să-l punem în fruntea ierarhiei păcatelor, fiindcă riscăm să fim ipocriți și toleranți cu alte păcate care sunt la fel de grave.” Nu răsuflăm un pic ușurați, că iar dăm de ambiguități. Păi pînă acum nu ați făcut trimitere, în general, la cazuistica nord-americană? Ce argumente teologice, sociologice, biologice, psihologice, medicale pot fi invocate pentru a nu-i încadra în topul menționat de dvs?!? Ați putea enumera alte păcate care, prin implicațiile lor multiple, sunt mai grave sau la fel de grave ca și păcatul  în discuițe? De ce „înmuiați inima poporului” cu „ Ei pot foarte probabil să găsească biserici mai binevoitoare…”?!? Cele care acceptă astfel de compromisuri compromițătoare, mai au ele Sfeșnicul în mijlocul lor, vorba Apocalipsului?!?

Citeam despre o biserică în care, deși toată lumea știe că se predică este împotriva păcatului homosexualității (deci a comportamentului homosexual), homosexualii continuă să vină, fiindcă pastorul știe cum să interacționeze cu ei, fără să facă vreo concesie teologică. Ei bine! Chiar vreți să ne convingeți că respectivul pastor a făcut un slalom reușit prin poarta strîmptă teologico-praxologică? De cînd un caz, sau poate cîteva, fac regula?!?

Oricît am încerca să evadăm din ambiguizarea homosexualității promovată de dvs. , nu reușim nicicum!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s