De ce ne plac bisericile mari? – guest post VASI DUMA

Fără a-i cere permisiunea prietenului meu Marinel B., am considerat utilă o revizuire a mentalităților de tip mega. De aceea am re-blogg-at articolul de pe Cetatea de Piatră.

Felicitări autorului Vasi D. pentru retrospectiva ecclesială!

cetatea de piatră

bigbusiness_blogmain

foto

A spus Isus să facem clădiri mari şi să le numim Biserici? A spus : „unde sunt 200, 300 adunaţi…” ? Nu? Atunci mă întreb şi eu, cu intenţie bună: de ce ne plac bisericile mari­? Predicile Domnului vizau uneori anonimatul, prieteniile intime, precum şi diverse singularităţi (un fiu, o văduvă, un împărat, o oaie etc) şi, algebric vorbind, Isus a fost omul cifrelor mici (12, maxim 70). Odată a vorbit despre 100 de oi, dar a făcut-o punând accentul pe cea pierdută, înspinată, a cărei valoare surclasa toată turma. Pesemne că, matematic, Mântuitorul era ataşat de cei puţini, de cei marginali, de cei năpăstuiţi, de cei care agonizau de unii singuri şi nu aveau nicio şansă să se grupeze în mulţimi numeroase, în mase de ordinul sutelor sau miilor. Cunoaştem o singură „megachurch”, în Faptele Apostolilor (10.000 poate chiar peste 12.000 de „membri”, cu o existenţă foarte scurtă)…

Vezi articol original 382 de cuvinte mai mult

2 gânduri despre „De ce ne plac bisericile mari? – guest post VASI DUMA

  1. Dragul meu, nu era nevoie de permisiune! Unde e nevoie, specific lucrul acesta. Şi mie mi s-a părut potrivită perspectiva. Motivele şi subiectele poate diferă, dar megalomania asta e aplicabilă în multe domenii. Chiar şi la unii oameni, „mai bloggeri” decât noi, „guguştiucii”… 😉

Lasă un răspuns

