Supraspecializări penticostale divizioniste ?!?

Divizionist se trage de la divizionism.

Divizionism poate avea mai multe conotații. Cea mai puțin cunoscută e cea legată de curentul neoimpresionist din pictura finalului de secol XIX, curent cunoscut și sub numele de pointilism. Adică punctiformism.Tehnica de aplicare a unei culori pure pe mica piesă de metal numită tușă, își propune să să creeze o imagine tip mozaic. Prin contrastul culorilor pure, impactul imaginii asupra retinei umane pare să fie unul peren.

A diviza, divizionist, divizionare mai are și sensul de separare. Nu neaparat ca în sport unde avem diverse ligi, dar undeva pe aproape.

Despre ce este vorba în definitiv?

Unitatea de monolit, de nezdruncinat, de neclintit a frățietății penticostale pare să sufere mutații „plastice” gen mozaic. Asta mai ales după alegerea conducerilor celor trei organisme, organizații, asociații, uniuni, sau cum s-or mai fi numit ele, din cadrul (hemi)sferei penticostale din SUA și Canada.

Practic e vorba, în ordinea „importanței”, de :

Uniunea Bisericilor Penticostale din SUA și Canada” avînd printre membrii ei de frunte pe: Cornel Avraam (un speaker care ține atenția trează atunci cînd predică), Cristian Ionescu (motorul cu mai multe trepte, a mai multor mișcări, mai mult sau mai puțin controversate), Petru Lascău ( o altă personalitate controversată), Alin Bob (pastorul californian responsabil cu echiparea mașinilor pocăite cu afișe magnetice pentru cazul Bodnariu) și Luigi Mițoi. Această uniune pare să fie (scuzați jargonul), „cea mai tare din parcare”! 🙂

Bisericile Române Church of God din SUA și Canada” (observați bilingvismul kitsch?!?- ce era așa de greu , dincolo de redundanța titulaturii, dacă era „Adunărea Domnului/lui Dumnezeu din SUA și Canada”?!?), au și ele un leadership. Că doar n-or fi mai prejos! Și pe cine? În frunte tocmai pe un american. Și încă doctor. Dr Tony Lane. Că doar de aia apare în titlul asociației și acel „Church of God”.Lîngă el s-au mai alipit și nume mai cunoscute precum Lazăr Gog (doctorul cu profețiile-fiasco privitoare la anul 2000- vă mai amintiți de casetele MP3 care circulau prin România?!?). După faliment, credeam că „profetul” s-a liniștit, dar ne-am înșelat. El a continuat cu prezicerile, fără ca cineva cu vază să-l tragă de mînecă. La aceștia se mai adaugă Dorin Druhora (!?!), Florin Cîmpean, ca să cităm doar cîțiva.

Alianța Română Assemblies of God din SUA și Canada” (din nou același bilinguism ieftin) are în fruntea ei pe V. Cînpean, Nelu Filip și Valeriu Brîncovan (fost pe la „Elim” și „Agape” din Timișoara).

Dincolo de hazliul denumirilor ultimelor două organizații, se ridică cîteva nedumeriri…

Avem de a face sau nu cu un curent secesionist al mișcării penticostale din America de Nord? Dacă da, care e substratul acestui clivaj? Ce interese personale, pecuniare sau de grup animă aceste mișcări? Ce impact au ele asupra masei largi de credincioși penticostali de bună-credință?!? Asta ca să nu-i numim naivi,..Dacă cumva sunt (ceea ce ne îndoim sincer), care sunt acele diferențe doctrinar-teologice care le diferențiază pe cele trei surate? Care e rolul „culturii americane” în această departajare?

Senzația care străbate prin toate, e că „ceva e putred in SUA și Canada”. Sau ca să încheiem cu ce am început: mozaicul penticostal prea e divizionist… 😦

 

Anunțuri

13 gânduri despre “Supraspecializări penticostale divizioniste ?!?

  1. Sunteti cam defazat. Nu e vorba de nicio deosebire teologica. Mai multe biserici americane se unesc in cate o asociatie. Noi stim una si buna, ca la comunisti: „trebuie” sa fim toti in aceeasi organizatie. De ce? „Pentru ca asa trebuie”

    1. Ne facem că nu observăm bădărănia cu defazatul. Asta pentru început. Dacă se va mai repeta, vom vedea…
      Stimate Mudura: cine a afirmat că ar exista vre-o deosebire teologică? Ați citit cu atenție articolul în litera și spiritul lui? Mă cam îndoiesc. Vorbeam de supraspecializări asemenea celor din medicină, unde (spre exemplificare) există oftalmologi pe ochiul stîng și alții pe cel drept. Un fost academician spunea despre acest curent că:„ Sunt unii care știu din ce în ce mai mult despre din ce în ce mai puțin, pînă acolo că știu totul despre nimic”. 🙂

  2. Interesele si scopurile sant multe. In comunitatea penticostala sant multi „doctori” si „oameni mari”. Acestia isi doresc scaune de frunte pe masura titlurilor. Cum sa li se implineasca aceste doleante fara „divizionism”?… 🙂 Acesta este doar unul din interesele personale ale „preasfintiilor mariilor dumnealor”. Scopurile ascunse se pot vedea din „aliante”, care nicidecum nu sant in favoarea turmei. 😦
    Diferențele doctrinar-teologice nu mai conteaza. 🙂

    1. Stimată Lidia!
      Știi ce doare mai tare?
      Faptul că pe lîngă multe daruri spirituale după care se rîvnește, prea puțini tânjesc după darul deosebirii duhurilor! Aici mă refer la masa mare de credincioși. Pentru că în definitiv ei sunt marea „masa de manevră” (iertată-mi fie expresia). 😦

    1. Că tot suntem în toiul „Indiana Wells” în care Simona H. pare să fi început cu dreptul, pasarea cu versete de-o parte și de alta a coastelor americane, chiar că vine bine.

  3. Aveti dreptate, primul dar spiritual, dupa care ar trebui sa staruim in aceste vremuri, este acesta al deosebirii duhurilor. Insa acest dar nu este dorit, ca el vine la pachet cu zdrobirea si renuntarea la comfort, iar marea majoritate a „masei de manevra” nu cauta Imparatia mai intai, ci comfortul si bunastarea. Majoritatea „masei de manevra” se amageste cu invataturile acestor „ciobani”, imbracati in piei de oaie, si n-au curajul sa recunoasca pericolul care-i pandeste, desi multi il cunosc. Pe de alta parte, „ciobanii” au mare grija ca sa hraneasca turma cu invataturi, care sa incrimineze „masa de manevra” in caz ca ar „protesta” impotriva lor, sau a celor ce traiesc in neoranduiala. Ba mai mult, „ciobanii” si-au ridicat „proroci” care umbla din turma in turma si prezic dupa voia lor. Turma este plina de fricosi. Curajosii sant exceptii si n-au alta sansa decat izolarea. 🙂 Pe mine m-a izolat Dumnezeu, asa ca pot sa vorbesc fara frica. Nu apartin decat Domnului meu, care mi-a ascultat rugaciunea sufletului, de a fi placuta Lui si de a avea ochii deschisi, ca sa pot vedea deslusit Calea care duce spre El. Mare putere are rugaciunea celui cu inima curata!

  4. Cu sigurata: „Cine-i sfînt să se sfințească”!
    Multumesc Bunului Dumnezeu ca ne-a mai ramas aceasta posibilitate in particular. Si Il rog fierbinte, sa ne ajute pe toti cei ce cautam mai inainte de toate sfintirea, sa auzim la sfarsitul calatoriei, „veniti” si nu „duceti-va”.
    Un sfarsit de saptamana binecuvantata cu bucurie, va doresc!

  5. Iar „sfintirea”nu se realizeaza în organizatii religioase,indiferent de orientarea lor,ci „în taina odaitei”,într-o partasie personala,intima,cu Hristos Isus din Cuvântul adevarului absolut,singurul ce ne face cu adevarat „slobozi”…

  6. Frate Barthimeu,

    Sunt un penticostal care traieste in USA. Impartirea si denumirile tin de istoricul bisericilor locale. Unele sunt asociate cu gruparea penticostala Church of God ( de aici si bilingvismul din titulatura si seful american), altii sunt asociati (sau au fost asociati, aici nu sunt sigur) cu cealalta grupare penticostala importanta Assemblies of God (din nou titulatura bilingva are legatura cu asta), iar unii nu sunt asociati cu nici o grupare penticostala americana si s-au coalizat doar intre ei (de si numele romanesc 100%).
    Deosebirile teologice nu cred ca exista. Am fost membru vreo 2 ani la o biserica asociata cu A of God si de vreo 6 ani sunt membru la una asociata cu C. of God. N-am simtit divizarea prea tare. Ne viziteaza si pastori din gruparile „concurente” si am vizitat si noi pe altii.
    De ce nu se unesc toti intr-o singura grupare? Cred ca partial s-a raspuns deja. Restul e istorie, cum ziceam la inceput.

    PS. 1. Sper ca nu am deranjat cu interventia mea. Daca da, puteti sa nu o publicati.
    2. Sper ca nu am gresit cu adresarea de la inceput. 😉 (Cand eram eu mic, pana in 10 ani, la noi se spunea: mergem la verisorii baptisti. Intre timp am ajuns toti frati si asta cred ca e bine.)

    1. Dragă frate, frățior sau verișor Liviu! 🙂 🙂 – alege cum îți place.
      Sunt un creștin care trăiește în SUA, asemenea ție.
      Eu sper sincer că lectura articolului pe marginea căruia ai comentat a fost una atentă. Altfel nu mai suntem frați! 🙂 -glumesc, se-nțelege.
      Eu nu mă refeream la NICI O DIFERENȚĂ DOCTRINARĂ. Și de aici intervine un mic ridicol. Dacă era vreuna, „Doamne ajută!”.
      Eu urăsc batjocorirea oricărei limbi. Și mai ales a celei române. Păi dacă te uiți bine, dincolo de hazliul „bilinguismului”, mai apare și redundanța.
      Și ca să închei cu aspectul de fond, repet întrebarea din articol:
      „Ce interese personale, pecuniare sau de grup animă aceste mișcări? ”
      Să fii iubit și să iubești pe măsură! 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s