Dincolo de aparențele din media și comunicații

Nu mai avem nici o nedumerire sau angoasă. Nu mai cădem în plasa naivității nici pe departe cînd vine vorba de media scrisă și audio-vizuală românească și „lumească”.

Etichete precum obiectivitate, transparență, independență sunt perdele de celofan așternute pe frontispiciul covîrșitoarei majorități a ziarelor, revistelor și televiziunilor. Unele edituri nu scapă nici ele de această infamă tinichea. Tot la categoria „super-grea” intră și posesorii de servere pentru internet respectiv administratorii de servicii telefonice. La această ultimă categorie se încadrează mai ales cei ce îi deservesc pe românii din diaspora. Cît privește procentul de agenți sub acoperire infiltrați în toate cele de mai sus menționate, să ne ierte Cel de Sus.

Asta pentru cei dinafara „poporașului Domnului”… 🙂

De ceva vreme încoace, mai exact de la Decembrie ’89, nu doar pe tărîmul religiei strămoșești, dar și pe cel evanghelic au apărut o mulțime de edituri, de posturi de radio și tv, de rețele info pe (dar nu numai) domeniul creștin în format electronic.

Cînd rețele cu largă vizualizare pe meridianele virtuale publică sau deliberat omit un eveniment, o persoană, un articol, trebuie să ne întrebăm: DE CE? Cine stă în spatele deciziei? La fel stau lucrurile și cînd e vorba de distribuirea informației. După ce criterii sunt selectați recipienții acesteia?

Cînd managerul unei edituri creștine și evanghelice decide ca „capodopera” unui conațional să fie bună de tipar iar a altuia nu, ce se ascunde în spatele acestei selecții?

Care sunt criteriile etico-morale și profesionale care stau la baza numirii unui director local de RVE, spre exemplu?!? Este el numit pe viață sau pe perioadă prestabilită? Care sunt grilele de evaluare, cine le stabilește și cine face efectiv evaluarea?

Că există un Credo Tv, un Alfa Omega TV, un Speranța TV și mai recent un Logos TV nu e nimic rău în asta. Mai important e să aflăm cine se află în spatele acestor apariții și mai ales „Ce-i mînă pe ei în luptă?”. Banii, reclama, prozelitismul, interesele personale sau de grup?!? Cînd un editor de programe stabilește conținutul, viziunea și invitații , de ce marjă de manevră (că de independență totală nu cred că e vorba) dispune? Cu excepția transmisiilor LIVE, cine le retușează în laboratoare pe cele înregistrate ce urmează a fi transmise?

După direcția dinspre și a modului cum bate vîntul, tindem să credem că această corabie mediatică evanghelică nu are în totalitate și întotdeauna drept punct cardinal etica și morala iudeo-creștină.

De aceea atenție la aparențe…!

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.