Pentru Numele lui Dumnezeu: Papagalul a ajuns simpatizat de Vindecătoru !- conținut partea 1-

Să revenim la dezamăgire. Numele ei e Vindecătoru. 😦

Ne facem că nu ne amintim de hotărîrea nestrămutată (pe viață!!!) a AC-ului de a-l pune pe „mahalagiul” de Vindecător (adjectivul îi aparține get-beget Papagalului) la index. Aici Alin Cristea minte cu seninătate. Vă mai amintiți pe cîți dintre noi (așa-zișii guguștiuci) ne-a pus pe tușă? Mult îmi pasă, cel puțin mie…

Închidem ochii la persistența ironiilor și jignirilor la care se pretează „mogulul de pe  Crișul Repede” față de Cristian Răzvan Stoica, chiar și după ce acesta din urmă și-a exprimat fără echivoc simpatia pentru rebelul, pentru schneiderianul și nonclasificabilul AC. Asta da recompensă pentru Vindecător!

Noi însă, așa cum am promis, ne focalizăm pe articolul Vindecătorului, unul care merită o mare atenție.

VINDECĂTORU
Alin Cristea, oprit să intre în curtea Bisericii Providenţa din Oradea, protestează…
Iulie 2, 2017
Astăzi, Alin Cristea nu a fost lăsat să intre în curtea Bisericii Baptiste Providenţa din Oradea. Fiind prima duminică a lunii, în bisericile baptiste credincioşii participă la Cina Domnului. Motivele pentru care Alin Cristea a fost oprit de gardieni să intre acolo rămân, pentru mine, greu de înţeles. Nu ştiu dacă faptul, în sine, constituie o premieră naţională, dar, oricum, e o ştire şi, de ce nu?, un scandal. Cum s-a ajuns aici? Cum motivează păstorul bisericii orădene, Ştefan Iluţan, această atitudine? Alin Cristea este, printre altele, un blogăr foarte activ şi, presupun, foarte citit de multă lume din mediul evanghelic şi nu numai. Nu este înregimentat într-un sistem anume, nu este plătit de un centru de putere şi nu face jocurile unor indivizi din umbră. Se consideră, şi nu sunt argumente care să-l contrazică, un om liber, un independent. Aşa cum era de aşteptat, o astfel de poziţie e plătită scump: Alin Cristea trăieşte cu chirie şi din ajutoarele anonime ale unor oameni care îl ştiu şi s-au hotărât să-l ajute. Pledând pentru disputa de idei şi nu pentru atacul la persoană, este contestat de unii şi admirat de alţii. Care va fi răspunsul pastorului Iluţan? Rămâne de văzut.”

Iată și cele cinci comentarii apărute pe marginea articolului de mai-sus pînă la încropirea prezentului articol.

  1. Nu știu cum sunt evanghelicii români, în general, în schimb constat că, punctual, la Oradea, într-o biserică baptistă pe nume Providența, un om este oprit de gardieni să între în curte. Ăsta e un fapt. În Filocalie, prin sec. VII, providența era tălmăcită ca îndurarea lui Dumnezeu (vezi Talasie, în vol. IV).

  2. Sa chemi gardienii la usa unei biserici (baptiste!), parca asta intrece orice iesire in „decor” a domnului Cristea. Unii arata cu degetul spre bodyguarzii Patriarhului si se fac ca nu-i vad pe cei de la usa bisericii lor. Referinta din Filocalie, foarte subtila, nu cred ca va fi inteleasa nici de bodyguarzi, nici de cei ce i-au chemat. Apreciez foarte mult pozitia Dumneavoastra. Ne dam coate, ne tragem de tricou, mai facem si cate o intrare prin alunecare pe tibia adversarului, dar dupa „meci” ramanem oameni. Oricum, pastorul respectiv (prefer sa nu-i retin numele) a reusit imposibilul: sa mi-l faca simpatic pe domnul Alin Cristea.

  3. Și mie… 🙂

    Închidem ochii la cine e în topul acestor comentarii, deși e semnificativ detaliul și revenim la articolul propriu-zis al Vindecătorului.

    Nu ne referim la motivele greu de înțeles pentru Vindecător, cele care au determinat conducerea bisericii orădene de a-i interzice lui AC să intre în perimetrul lăcașului de cult. Eu dacă eram în locul lui Răzvan, încercam sî îmi clarific necunoscutele. N-a făcut-o, treaba lui!  Nu dau lecții nimănui ce și cum să procedeze în astfel de situații. Așa cum afirm-am în precedentul articol, eu încercam să aflu și versiunea părții reclamate. Așa se procedează juridic!

    O mică paranteză legată de Prima Duminică, ocazie cu/în care se poate participa la Cina Domnului. Oare ce spune Pavel legat de minimele condiții impuse celor care vor să participe la Masa Domnului? Oare Alin Cristea, în contextul vulgarității  greu de depășit de care dă dovadă și de care nu știu să se fi pocăit, poate participa la un astfel de eveniment sacrosant? Și presupunînd că ar trece baremul impus de 1 Corinteni 11, nu avea posibilitatea să se împărtășească la o altă biserică? A căutat cu lumînarea conflictul?!?

    După această introducere oarecum incriminatorie la adresa păstorului Iluțan, Vindecătoru trece la capitolul Alin Cristea martirul-mogulul- nepartizanul și toate celelalte calități ce îi sunt atribuite Papagalului.

    Oare să fie chiar așa AC cum îl descrie Răzvan?

    Sărim peste remarca conform căreia AC e citit de multă lume și ne focalizăm pe faptul că AC „ Nu este înregimentat într-un sistem anume,”. Măi să fie! Oare chiar așa stau lucrurile? Păi cărui informator notoriu, cu acte-n regulă, cu martori vii și/sau morți, unul care a studiat la Oxford teologia, care a trecut și pe la Străjeri și multe alte stații pseudo-teologice ș.m.a.; cui așadar îi ridică osanale Papagalul? Și Vindecătoru, care l-a „luat tare” pe I.Ț. în articolele lui nu prea demult savurate vine să ne spună că AC nu e înregimentat? Să fie vorba de naivitate la Vindecătoru sau de altceva? Cel puțin un exemplu de înregimentare e asocierea AC-ului cu Persona, o altă „simpatie de moarte” a lui Răzvan Cristian Stoica.

    De apologia fățișă pe care o face Alin Cristea pentru M.S., responsabilul cu contrapunerea la cărțile lui Daniel Mitrofan prin a lui Istorie Evanghelică (blog) și cărți ( nu le mai enumăr aici), să nu fie conștient Vindecătoru? Să nu uităm că Marius Silveșan e produsul școlii teologice talpoșisto-bunaciene, cel care l-a reabilitat inclusiv pe Iosif Țon!

    -sursa:Google-

    Să avem pardon: oricine altcineva poate fi neînregimentat ideologic și teologic, numai Alin Cristea nu!

    -vom reveni-

Un gând despre “Pentru Numele lui Dumnezeu: Papagalul a ajuns simpatizat de Vindecătoru !- conținut partea 1-

  1. Dragul meu Barthimeu, i-am cerut prietenia, pe facebook, pastorului de la Providența, în ziua în care am scris postarea. Omul nu mi-a răspuns. E dreptul lui să facă ce vrea, dar eu am încercat.
    Am vrut să-l întreb, pe mesagerie, de ce a luat hotărârea aceea, care mi s-a părut provocatoare și greu de gestionat, fiind vorba de Alin Cristea, om nu mare de stat, dar degrabă vărsătoriu de sânge nevinovat, ca să vorbim după… Ureche. 🙂
    Când am spus că nu e înregimentat, m-am gândit la unii jurnaliști de pe la noi, care sunt plătiți de unii sau de alții. Or, Alin Cristea face jurnalism, dacă vrei, într-un sens mai larg, dând cu bâta în dreapta și în stânga, pe gratis, lăudând pe unul și că(l)când pe altul, după o grilă proprie, invocând lupta de idei și nu atacul la persoană, deși, pentru mine, cel puțin, lucrurile nu stau chiar așa.
    După ce facebook-ul a devenit o ”față” a noastră, într-un sens mai larg, m-am gândit să fac un exercițiu, să văd cum aș putea să-l prezint pe Alin Cristea unor prieteni care nu au timp să citească sute de pagini despre el și incidentul respectiv. Să-l privesc cu un ochi proaspăt, complet detașat de trecut. Am scris un text sec, zic eu, de câteva rânduri, fără să mă implic sentimental în poveste.
    Optica mea a rămas aceeași, referitor la Iosif Țon. Am aruncat din bibliotecă toate cărțile pe care le cumpărasem (și citisem) de-a lungul anilor, scrise de el. N-am mai făcut asta cu nimeni, deși, te rog să mă crezi, am o bibliotecă frumușică, cu autori laici pe care îi detest mai mult decât pe Țon.

Lasă un răspuns

