Gîndul pe un „MAL DE VAL”

Daniel Chiu, poetul, pare să schimbe registrul structural al poeziilor sale cu o dexteritate de admirat.

Structural privită producția poetică, am putea afirma că primele două versuri fac matricea. La finalul poeziei (admițînd că celelalte versuri-duo pot fi grupate în quartete pentru a forma cele patru strofe), în ultimul catren ne apre o sciziune a matricei primare prin tocmai versurile ce descriu prohodul gîndului neîmplinit.

Cea ce urmează pare o joglerie lexicală doinită. E un joc de cuvinte pe marginea gîndului. E aproape un melos într-o tonalitate minoră; e și dulce dar și ucigător. Cuvintele cheie la care poetul face recurs sunt malul, valul, frunzele și gîndul. Dar cel mai uzitat e ultimul. E gîndul pe care Daniel îl descrie paradoxal („ucigător, dar dulce”); unul care să-l teleporteze în și pentru o veșnicie; un gînd care la rîndu-i să fie repetat de „Vântul istovit de sete”. Dar cum nu s-a găsit așa ceva, poetul se resemnează cu plînsul inimii și-al gîndului (paradoxal!).

MAL  DE  APĂ

 

Mal de ape, val de mare

Frunze volbura-n cărare

 

Gând ucigător, dar dulce

Către tine stă să urce

 

Gând ce-aş vrea cuvânt să fie

Să mă poarte-o veşnicie

 

Şi să-l scriu cu mii de semne

Să-l citesc, şi să mă-ndemne

 

Gând ce-aş vrea să mi-l repete

Vântul istovit de sete

 

Să se tânguie înaltul

Că nu e în lume altul

 

Însă nu găsesc cuvântul

Plânge inima şi gândul

 

Val de mare, mal de ape

Gândul o să mi-l îngroape

 

Îmi rămân doar triste, pale

Frunze volbura-n cărare

 

 

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.